2020-08-26

Dubiel Pati − Zamiast siedzieć w stresie...

29 sierpnia 2020, Jatkowisko 2
Wrocław − Galeria Versus
Zamiast siedzieć w stresie, zaszyj dziurę w dresie,
czyli historia jednej pary spodni
Prezentacja pary spodni jako obiektu, artefaktu, który powstał w ostatnich dniach czerwca i pierwszych dwóch tygodniach lipca 1997 roku. Był to dla mnie o tyle istotny czas, iż zdawałam wtedy egzaminy wstępne na ASP we Wrocławiu, a zaraz potem Wrocław zalała wielka fala Powodzi Tysiąclecia. ...Nie wiem dlaczego, ale dni oczekiwania na wyniki egzaminów zapełniłam sobie naprawianiem podartych jeansów. Było to o tyle irracjonalane działanie, że owe spodnie wcale nie były jakieś wyjątkowe. Miały po prostu poprzecierane stratetegiczne miejsca, które postanowiłam naprawić... Coś co miało być standardowym zaszyciem przetartego materiału, okazało się być również uspokojeniem nerwów, które pojawiły się wraz z egzaminami i nadejściem powodzi... Pomyślałam, że pokazanie tego „obiektu” może być ciekawym i inspirujacym przykładem niekonwencjonalnego podejścia do zupełnie nietypowego dla mnie tworzywa, a także dowodem na to, iż zwykłe czynności typu cerowanie ubrań mogą doprowadzić do wykreowania zupełnie nowej jakości. 

Igła, nić, tkanina nigdy nie były ulubionymi środkami wyrazu dla Pati, jednakże jak widać tworzywem dla człowieka pomysłowego i kreatywnego może być wszystko. To tylko kwestia wyobraźni i opanowania warsztatu.

oprac.©kkuzborska