2022-04-10

Sobczyk Agata – Malarstwo


Malarstwo
7-28 listopada 2022
Miejska Galeria Sztuki MM
Chorzów, Sienkiewicza 3

Agata Sobczyk ukończyła studia na ASP Kraków
Wydział Grafiki w Katowicach, dyplom w Pracowni
Projektowania Graficznego prof. Mariana Oslislo (2000)
oraz w Pracowni Malarstwa prof. Romana Nowotarskiego.


Jestem malarką i graficzką zauroczoną podróżami
 i pejzażem. W drodze – tak mogłabym najkrócej
 scharakteryzować swoją twórczość. Obrazy i grafiki,
 które tworzę to zapiski z podróży, tych dalszych i tych
 całkiem bliskich – czasem tylko na drugą stronę ulicy.

To opowieść o ważnych dla mnie miejscach i chwilach życia.
Z jednej strony Inspiruje mnie pejzaż miejski, bo „jestem
z miasta” i kocham miasto – tu spędzam większość
swojego życia i czuję się w nim jak ryba w wodzie.
Ruch, gwar, pozorny chaos, migające reklamy, napisy
na murach i ciągłe zmiany to dla mnie niewyczerpane
źródło tematów. Jednak równie fascynujący jest dla
mnie krajobraz „dziki”, prawie nietknięty ręką człowieka,
gdzie kończą się drogi i tylko „przestrzenie na jedno skinienie”.
 Tu najważniejsze jest światło, kolory, które są tu i teraz,
 nastrój tej jednej ulotnej chwili, niesamowite formy i faktury.
Często moje zapiski-szkice o jakimś miejscu są
wielowątkowe, urastają do rozmiaru opowiadania,
a moje obrazy rozrastają się do poliptyków i cykli
– A.Sobczyk.