2021-03-27

Mielniczyk Anna, Kazała Agnieszka ‒ Między


27 marca ‒ 8 maja 2021
Galeria Brama Wrocławska, Oleśnica

Mielniczyk Anna ‒ Aero, malarstwo

Aeracja, 2021, 142×122

Jawne-Ukryte, 2021, 100×100

Aqua / Woda ‒ przemija i zostaje, przepływa i przenika,
jest mocna i czule delikatna. Jest jak sztuka,
która będąc jednoznaczną, jest jednocześnie zupełnie niejednoznaczna. Nawiązuje do rzeczywistości
i w tej samej chwili wobec niej śle protest.
W tej artystycznej przestrzeni odnajdujemy Sigmara Polke.
To jemu oddajemy ukłon naszą wystawą. Między ‒ od form do ich pozbywania się, od treści do ich wykluczania.

Jestem absolwentką (2008) Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na Wydziale Malarstwa i Rzeźby – pracownia prof. Aleksandra Dymitrowicza, dra hab. Zdzisława Nitki i ad. Łukasza Morawskiego. Studiowałam w pracowni prof. Andrzeja Dobrzanieckiego, prof. Leszka Mickosia i ad. Anny Kramm. Zajmuję się malarstwem i rysunkiem. Należę do ZPAP.

Język abstrakcji umożliwia mi pełną wypowiedź artystyczną, gdyż posługuje się metaforą. Metaforą pozbawioną kształtów
i ograniczeń, ale wypełnioną przestrzenią, kolorem, światłem. Przestrzeń to dla mnie płaszczyzna obrazu i jej oddziaływanie poprzez interakcję plam barwnych, które mogą się swobodnie i niemal nieskończenie rozwijać.
Przestrzeń powstająca z interferentności i relacji
plam barwnych jest na usługach koloru. Dla mnie kolor jest bohaterem. Bohaterem znajdowanym zawsze na nowo. Pozwala otwierać się na przeżywanie tego, czego w żaden inny sposób wyrazić się nie da ‒ Anna Mielniczyk.


Agnieszka Cecylia Kazała ‒ Batik



Wystawy dwóch znakomitych artystek
odbywają się w ramach projektu
MADOA ‒ Między

Kurator wystawy: dr Anna Biela

oprac.©kkuzborska