2021-04-03

I widział Bóg, że było dobre


2 kwietnia – 10 czerwca 2021
Galeria Tkacka Na Jatkach, Wrocław

XVI Ogólnopolska wystawa poświęcona jest pamięci
Świętego Jana Pawła II. Odbywa się w 16. rocznicę odejścia
Papieża Polaka do Domu Ojca.


Bartosz-Mazuś Ewa Barbara, Istnienie w przestrzeni, tryptyk, 2021, 65×70


Bibrowicz Małgorzata, Prawdziwi i przejrzyści, 2021, kobierzec, 24×30 


Bielecka-Woźniczko B. Teresa, Kontynuacja, 2021, malarstwo, akryl, olej na płótnie, 50×50 


Boduszek Urszula, Dziękuję Ci Panie, 2021, malarstwo, akryl na płótnie, 50×40


Borek Arkadiusz, Stworzenie, 2012, fotografia, 20×30

Borek Dominika, Dzień pierwszy, dzień drugi, dzień trzeci, dzień czwarty,
dzień piąty, dzień szósty, 2020, 25×38
 

Burgielski Bartosz, Matka Ziemia w Kosmosie, 2021, gobelin na kanwie, 40×30
 

Chojnacka Maria Teresa, Madonna Medjugorie, z cyklu Madonna I, 2018, haft, 29×20


Chotnicka-Świat Dagmara, Akt tworzenia, 2021, gobelin, fragm., 100×76


Dyrda-Kortyka Krystyna, Stworzenie Adama, 2021, filc, transfer na bawełnie, 110×80


Forycka-Putiatycka Anna, Początek świata, 2021, olej na płótnie, fi 60


Głazik Lidia, Z cyklu: Ja Ariadna, 2018, rzeźba, żywica epoksydowa+metal, 40×37×23


Godszling Agnieszka, I tak upłynął wieczór i poranek, 2021, tkanina, aplikacja, 81×70


Górniak Barbara, Pustynia, 2016, fotografia, 50×60


Hendrychowska Krystyna, Wewnętrzne światło, 2021, gobelin, 48×30


Jakubów Jerzy, Na swój obraz i podobieństwo, 2021, malarstwo, akryl na desce, 75×45


Jaworska-Thomas Danuta, Serce, 2021, gobelin, 64×35


Jesinowicz-Nguyen Anna, Antropocen-1, 2021, tkanina, haft z aplikacją, 60×40
 

Kociołek Zuzanna, Medytacja Krzyża, 2021, tkanina, tech. wł., 38×38


Kotecka Beata, Prorok, 2021, rzeźba ceramiczna, 45×20×20


Kułacz-Karpiński Krzysztof, Lux Aeterna, 2021, malarstwo, akryl na płótnie, 60×60
 

Olszewska Ludwika, Ave Maryja, 2021, gobelin, 28×28
 

Owidzka Joanna, Czas, 2021, gobelin, 28×38
 

Poradowska-Werszler E. Maria, Początek i kres, 2021, tkanina, techn. folownicza, 105×66


Rębisz-Werszler Honorata, Niepokój 1, 2021, instalacja, len na filcu, 100×40
 

Trzebiatowski Janusz, z cyklu Katedra, 2020, pastel sucha, 65×46
 

Ugrewicz Alicja, Wiraż, tryptyk, 2019, malarstwo, 41×20 
 

Walczak-Jackiewicz Ewa, Archanioł Michał, 2019, malarstwo, olej na płótnie, 60×40
 

Werszler Jerzy, Tworzenie, 2021, rysunek piórkiem, 45×35
 

Werszler Rafał, Listy, fragm. obiekt papierowy, ręczne zwijanie i czerpanie, 150×30
 

Wieczorek Robert, Oczy Twoje widziały me czyny i wszystkie są zapisane w Twojej księdze,
psalm 139, wer. 16, 2021, tkanina, 11×29
 

Prezentowane dzieła inspirowane są poematem
św. Jana Pawła II Tryptyk rzymski, rozdz. 2 – Medytacje
nad Księgą Rodzaju u progu Kaplicy Sykstyńskiej
,
ze szczególnym uwzględnieniem cz. 2. Obraz i podobieństwo. Papież przypomina, iż Uczynił Bóg człowieka na swój obraz i podobieństwo, a twórczość artystyczna pomaga dostrzec obecność Boga.


Patronat honorowy: Józef Kupny, Arcybiskup Metropolita Wrocławski

Organizacja wystawy: prof. Ewa M. Poradowska-Werszler

Kurator wystawy: mgr Honorata Rębisz-Werszler

oprac.©kkuzborska

2021-04-01

Wielkanoc 2021


Wielkanoc, czyli Niedziela
Zmartwychwstania Pańskiego
 
Jan Matejko, Zmartwychwstanie, 1884

Teodor Axentowicz, Święcone


Bazylika Grobu Pańskiego. Mozaika






2021-03-27

Mielniczyk Anna, Kazała Agnieszka ‒ Między


27 marca ‒ 8 maja 2021
Galeria Brama Wrocławska, Oleśnica

Mielniczyk Anna ‒ Aero, malarstwo

Aeracja, 2021, 142×122

Jawne-Ukryte, 2021, 100×100

Aqua / Woda ‒ przemija i zostaje, przepływa i przenika,
jest mocna i czule delikatna. Jest jak sztuka,
która będąc jednoznaczną, jest jednocześnie zupełnie niejednoznaczna. Nawiązuje do rzeczywistości
i w tej samej chwili wobec niej śle protest.
W tej artystycznej przestrzeni odnajdujemy Sigmara Polke.
To jemu oddajemy ukłon naszą wystawą. Między ‒ od form do ich pozbywania się, od treści do ich wykluczania.

Jestem absolwentką (2008) Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na Wydziale Malarstwa i Rzeźby – pracownia prof. Aleksandra Dymitrowicza, dra hab. Zdzisława Nitki i ad. Łukasza Morawskiego. Studiowałam w pracowni prof. Andrzeja Dobrzanieckiego, prof. Leszka Mickosia i ad. Anny Kramm. Zajmuję się malarstwem i rysunkiem. Należę do ZPAP.

Język abstrakcji umożliwia mi pełną wypowiedź artystyczną, gdyż posługuje się metaforą. Metaforą pozbawioną kształtów
i ograniczeń, ale wypełnioną przestrzenią, kolorem, światłem. Przestrzeń to dla mnie płaszczyzna obrazu i jej oddziaływanie poprzez interakcję plam barwnych, które mogą się swobodnie i niemal nieskończenie rozwijać.
Przestrzeń powstająca z interferentności i relacji
plam barwnych jest na usługach koloru. Dla mnie kolor jest bohaterem. Bohaterem znajdowanym zawsze na nowo. Pozwala otwierać się na przeżywanie tego, czego w żaden inny sposób wyrazić się nie da ‒ Anna Mielniczyk.


Agnieszka Cecylia Kazała ‒ Batik



Wystawy dwóch znakomitych artystek
odbywają się w ramach projektu
MADOA ‒ Między

Kurator wystawy: dr Anna Biela

oprac.©kkuzborska

2021-03-26

Informator 2021 nr 50



W marcu 2021 został wydany 50 numer "Informatora". Członkowie ZPAP proszeni są o odbiór
bezpłatnego egzemplarza w siedzibie biura
Wrocław, ul. Jatki 1-2

Kontakt z sekretariatem
sekretariat@zpap.wroclaw.pl, tel. +48 572 622 359

Biuro Okręgu Wrocławskiego ZPAP zawiesza działalność stacjonarną oraz przechodzi w tryb pracy zdalnej
od 29 marca 2021 do odwołania


2021-03-20

Staszczak Michał − Rozmiar ma znaczenie


23 marca − 5 maja 2021
Wałbrzyska Galeria Sztuki BWA
Wałbrzych, Słowackiego 26


Chimera, 2021, maksi, aluminium (Al), 86×98×53,4 cm
Chimera, 2021, mini, brąz, 14,3×16×8,5 cm


Pain Forest, 2020, maksi, PLA, 86×91×48 cm
Pain Forest, 2021, mini, brąz, 14,5×8×15 cm


Kijanka, 2021, maksi, PLA, 84×80×230 cm
Kijanka, 2021, mini, PLA, 32×29×73 cm


Ostatni lot, 2021, maksi, brąz, 85×54×54 cm


Pionier, 2021, żeliwo, 44×18×32 cm



Michał Staszczak, artysta związany z Akademią Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, zabiera nas w podróż do krainy swojej wyobraźni. Jego rzeźby mają surrealistyczny charakter, zdają się pochodzić z pogranicza jawy i snu. Nie jest to jednak sen wesoły. Ostatnie realizacje: Pain Forest, Chimera,Kijanka, Ostatni Lot – budzą ciekawość, ale również niepokój. Artysta tworzy modele swoich rzeźb metodą asamblażu. Wykorzystuje różne znalezione przedmioty, kształty, faktury, łączy je w woskowe obiekty i odlewa z metalu. Od niedawna do swoich procesów twórczych włączył technologie cyfrowe – projektowanie, skanowanie i druk 3D. Nie oznacza to odejścia od ulubionej metody trójwymiarowego kolażu, ani rezygnacji z tradycyjnych materiałów rzeźbiarskich. Część wydrukowanych rzeźb zostaje pokryta warstwą metalu, pozostałe, po ściągnięciu formy z wydruku, zostają odlane z metalu.

Technologia 3D daje jednak dodatkową, fascynującą możliwość - tę samą pracę artysta może wykonać w różnych rozmiarach. Kilkoma kliknięciami decyduje, czy będzie wielkim obiektem przestrzennym czy filigranową, niemal biżuteryjną rzeźbą. Na wystawie Rozmiar ma znaczenie prezentowane są rzeźby różnych wielkości. Oprócz zagadnień związanych z poszukiwaniem „właściwego” rozmiaru dla obiektu rzeźbiarskiego, artysta porusza kwestię unikatowości rzeźby w obliczu nowoczesnych technologii cyfrowych.

O artyście

Michał Staszczak (ur. 1979) – absolwent rzeźby Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu. Od 2006 roku zatrudniony w macierzystej uczelni, gdzie aktualnie prowadzi Pracownię Odlewnictwa Artystycznego. W 2019 roku uzyskał tytuł doktora habilitowanego. Założyciel i współorganizator Festiwalu Wysokich Temperatur. Prowadzi warsztaty i pokazy odlewnicze, buduje plenerowe piece do topienia brązu, aluminium oraz żeliwa. Tworzy asamblażowe rzeźby, płaskorzeźby i instalacje, które odlewa z metalu. W procesie twórczym wykorzystuje również technologię projektowania i druku 3D. Bierze udział w licznych wystawach w kraju i za granicą. W 2019 roku jego praca Unicorn stała się częścią kolekcji parku rzeźby Franconia Sculpture Park (Minnesota, USA).


Galeria nieczynna do 9 kwietnia 2021
z powodu obostrzeń covidowych.