2020-02-27

Wieczorek Robert – Dni moje lecą jak tkackie czółenko

3-29 marca 2020. Wrocław, Galeria Tkacka na Jatkach
Wernisaż: 3 marca 2020, godz. 17.


Wystawa jest podsumowaniem 25-letniej działalności twórczej artysty.
Motto jubileuszu: Dni moje lecą jak tkackie czółenko i kończą się, bo braknie nici. Księga Hioba 7:6.
Moją drogę artystyczną mogę porównać do kłębka wełny, który
rozwijał się powoli, odsłaniając coraz to nowe przestrzenie [...].
Inspirację zawsze stanowiła dla mnie natura, jestem wciąż pełen pokory
wobec jej wielkości i siły. Staram się również ukazywać swoją interpretację 
duchowej warstwy świata, dlatego w moich pracach
nie brakuje odniesień metafizycznych i biblijnych
– R. Wieczorek.
Z wykształcenia pedagog, ukończył edukację plastyczną.
Jego prace można było oglądać na licznych wystawach zbiorowych
w Polsce i na świecie, m.in. Urugwaj, Irlandia, Kanada,
Francja, Węgry, Słowacja, Niemcy, Bułgaria, USA.
Jest członkiem ZPAP (od 2016).
W dorobku artystycznym 13 wystaw indywidualnych.